Ημερομηνία-Ώρα:
Είδος εκπαιδευτικής δραστηριότητας:
To 2014 το British Medical Journal δημοσίευσε μια συστηματική ανάλυση (BMJ, 21;348, 2014) 53 μελετών, στις οποίες οι πραγματικές χειρουργικές επεμβάσεις συγκρίθηκαν με εικονικές επεμβάσεις. Στο 74% των μελετών υπήρχε σαφής βελτίωση στις ομάδες των εικονικών χειρουργείων, ενώ στο 51% τα αποτελέσματα ήταν αντίστοιχα των πραγματικών. Μια αντίστοιχη πρόσφατη δημοσίευση που ανέλυσε αποτελέσματα 19 μελετών (BMJ Open. 2016 Jun 12;6(6):e010401) ανέτρεψε τη «χρυσή» γνώση στη σύνδεση της χοληστερόλης και ειδικά της LDL με την αθηρογέννεση...
Υπάρχουν λοιπόν θεραπείες που εφαρμόζονται μαζικά χωρίς απόλυτες ενδείξεις; Χρησιμοποιούμε φάρμακα χωρίς αποδεδειγμένη αξία; Χειρουργούμε ασθενείς που ίσως δεν βοηθιούνται από τις επεμβάσεις; Και αν ναι ποιες θεραπείες είναι αυτές; Το Σχολείο, έχοντας ως κομμάτι της ταυτότητάς του την αμφισβήτηση, είναι ο ιδανικός χώρος για να τεθούν ιδιαίτερα δύσκολα θέματα σαν αυτό.